Perancangan Multimedia Interaktif Pengenalan Alat Transportasi Untuk Taman Kanak-Kanak

Authors

  • Anik Ismiwati STMIK Amikom Surakarta
  • Bagus Maulana Syah STMIK Amikom Surakarta
  • Refi Difa Arcelia STMIK Amikom Surakarta
  • Riyan Abdul Aziz STMIK Amikom Surakarta

DOI:

https://doi.org/10.62951/repeater.v2i3.136

Keywords:

Interactive Learning Media, Kindergarten, Introduction to Transportation Equipment

Abstract

The education sector must utilize the latest technology in the classroom in the era of globalization and rapid advances in information technology. Using text, graphics, audio, and video together, interactive learning materials have been proven to increase student understanding and engagement. Kindergarten (TK) is a place where children are introduced to the environment and the basic principles of learning. Introducing children to various types of transportation is believed to be very important because it is the first step in helping them broaden their horizons and become familiar with the types of transportation in their environment. Apart from that, children are very interested in and liked transportation, so it must be packaged attractively so that it can arouse their curiosity in learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alat, P., Bagi, T., Usia, A., Berbasis, D., Rizal’, A., Pristiwanto, C., Wulanningrum, R., & Swanjaya, D. (n.d.). Implementasi Augmented Reality Sebagai Media Pembelajaran.

Aziz, H. A., & Al Irsyadi, Y. (n.d.). Emitor: Jurnal Teknik Elektro Game Edukasi Pengenalan Alat Transportasi Untuk Anak Tunagrahita.

Frianda, I., Ronaldi, J., Tessalonika, N., Lailan, R., Alfarisi, S., & Aisyah, S. (n.d.). Pengembangan Media Digital Interaktif Berbasis Animasi Sebagai Sumber Belajar Alat-Alat Transportasi Untuk Sekolah Dasar (Vol. 2, Issue 4).

Juhriah, E., & Leyla Rahmah, D. (n.d.). PENGENALAN ALAT TRANSPORTASI BERBASIS ANDROID DI TK ISLAM BAITURRAHMAH.

Kurniawati, S. (2021). "Implementasi Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Desktop dalam Pembelajaran Bahasa Inggris di Sekolah Dasar." Jurnal Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Pendidikan, 13(1), 89-102.

Nurhadi, H. (2020). "Penerapan Media Pembelajaran Interaktif untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa di Kelas V Sekolah Dasar." Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 7(2), 121-135.

Putri, I. P., Kurniawan, D. A., & Susilo, H. (2019). Pengembangan media pembelajaran interaktif berbasis multimedia untuk meningkatkan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Teknologi dan Kejuruan, 21(2), 158-166.

Santoso, B., Nugroho, L. E., & Widodo, S. A. (2021). Pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi dalam pembelajaran di era digital. Jurnal Teknologi Informasi dan Pendidikan, 14(1), 23-32.

Wahyuni, R., & Fadhilah, A. (2021). Pengaruh media pembelajaran interaktif terhadap motivasi dan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Indonesia, 30(3),

Published

2024-07-17

How to Cite

Anik Ismiwati, Bagus Maulana Syah, Refi Difa Arcelia, & Riyan Abdul Aziz. (2024). Perancangan Multimedia Interaktif Pengenalan Alat Transportasi Untuk Taman Kanak-Kanak. Repeater : Publikasi Teknik Informatika Dan Jaringan, 2(3), 178–187. https://doi.org/10.62951/repeater.v2i3.136