Analisis Faktor Keberhasilan Aplikasi E-Commerce dalam Meningkatkan Penjualan di Era Digital

Authors

  • Delyanti Putri Sitorus Universitas Asahan

DOI:

https://doi.org/10.62951/modem.v3i1.335

Keywords:

E-commerce, Digital Business, Technology

Abstract

This research analyzes the factors that influence the success of e-commerce applications in increasing sales in the digital era. With the development of technology and changes in consumer behavior, e-commerce has become one of the main platforms for businesses to reach customers more widely. The main factors analyzed include user experience, transaction security, product quality, customer service, digital marketing strategy and innovation. The research results show that the combination of these factors significantly influences purchasing decisions and customer loyalty. Good user experience, guaranteed data security, and effective marketing strategies are proven to increase sales and consumer trust. This study provides important insights for business people in maximizing the potential for implementing e-commerce in the competitive digital era.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alamin, Z., Sutriawan, S., Fathir, F., & Khairunnas, K. (2023). Perkembangan E-commerce: Analisis Dominasi Shopee sebagai Primadona Marketplace di Indonesia. J-ESA (Jurnal Ekonomi Syariah), 6(2), 120-131.

Asyifah, A., Syafi'i, A., Hanipah, H., & Ispiyani, S. (2023). Pengembangan Aplikasi E-Commerce Untuk Peningkatan Penjualan Online. Action Research Literate, 7(1), 70-75.

Asyifah, A., Syafi'i, A., Hanipah, H., & Ispiyani, S. (2023). Pengembangan Aplikasi E-Commerce Untuk Peningkatan Penjualan Online. Action Research Literate, 7(1), 70-75.

Ausat, A. M. A., Astuti, E. S., & Wilopo, W. (2022). Analisis Faktor yang Berpengaruh pada Adopsi E-Commerce dan Dampaknya Bagi Kinerja UKM di Kabupaten Subang. Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 9(2), 333-346.

Ausat, A. M. A., Astuti, E. S., & Wilopo, W. (2022). Analisis Faktor yang Berpengaruh pada Adopsi E-Commerce dan Dampaknya Bagi Kinerja UKM di Kabupaten Subang. Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 9(2), 333-346.

Daga, R., Maddatuang, B., & Wahyuni, R. (2020). Faktor–Faktor Penghambat Penggunaan E-Commerce pada Usaha Mikro Kecil di Kota Makassar. YUME: Journal of Management, 3(3), 115-127.

Daga, R., Maddatuang, B., & Wahyuni, R. (2020). Faktor–Faktor Penghambat Penggunaan E-Commerce pada Usaha Mikro Kecil di Kota Makassar. YUME: Journal of Management, 3(3), 115-127.

Indriyani, I., Wiranata, I. P. B., & Hiu, S. (2024). Strategi peningkatan efisiensi operasional UMKM di era digital: Pendekatan kualitatif dengan Business Intelligence dalam implementasi e-commerce. Informatics for Educators and Professional: Journal of Informatics, 9(1), 23-32. Putra, D. T.,

Primadewi, S., & Fitriasari, W. (2022). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Pembelian Impulse Pada Live Streaming E-Commerce Berdasarkan SOR (Stimulus Organism Response) Framework. Jurnal Sosial Teknologi, 2(10), 846-856.

Primadewi, S., & Fitriasari, W. (2022). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Pembelian Impulse Pada Live Streaming E-Commerce Berdasarkan SOR (Stimulus Organism Response) Framework. Jurnal Sosial Teknologi, 2(10), 846-856.

Wahyudi, I., Megavitry, R., & Supriadi, A. (2023). Pemanfaatan E-Commerce dalam Pemasaran Hasil Pertanian: Kelebihan dan Tantangan di Era Digital. Jurnal Multidisiplin West Science, 2(08), 684-696.

Downloads

Published

2024-12-21

How to Cite

Delyanti Putri Sitorus. (2024). Analisis Faktor Keberhasilan Aplikasi E-Commerce dalam Meningkatkan Penjualan di Era Digital. Modem : Jurnal Informatika Dan Sains Teknologi., 3(1), 57–66. https://doi.org/10.62951/modem.v3i1.335

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.